l1

Q är alltid engagerat i elevernas situation och möjligheter med eleverna och när han talar om eleverna med skolledning, politiker, kollegor och föräldrar. Q är saklig och rejäl i sitt sätt att kommunicera. Hans empati ger honom klokskap och kunskap. Hans sätt att vara alltid öppen och inte dömande gör honom till en rollmodell för envar vuxen som barn, kollega, lärare och förälder.


l2

H A jobbar som modersmålslärare i örebro kommun han har jobbat under 20 år.Han har var sammankallande till kommitte för modersmåletsdag under 2008 2009 för att lyfta denna dag på agenda hos allmänhet. Han har varit i press och argumenterade för modersmål och två språkighet


l3

Han är en ducktigt och kunnig lärare.han är sammankallare till ML konferenser, Han är aktiv.


l4

Motivering H A jobbar som modersmålslärare i örebro kommun han har jobbat under 20 år.Han har var sammankallande till kommitte för modersmåletsdag under 2008 2009 för att lyfta denna dag på agenda hos allmänhet. Han har varit i press och argumenterade för modersmål och två språkighet.


l5

Motivering H A jobbar som modersmålslärare i örebro kommun han har jobbat under 20 år.Han har var sammankallande till kommitte för modersmåletsdag under 2008 2009 för att lyfta denna dag på agenda hos allmänhet. Han har varit i press och argumenterade för modersmål och två språkighet.


l6

Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


Jag nominerar H för han är en aktiv lärare i frågor kring modersmålsutveckling lokalt och nationellt


l7

H har arbetat som modersmålslärare i 20 år och varit sammankallande i den kommitté som arbetat med Modermålsdagen 2008-09. Han har varit mycket aktiv både i pressen och på många andra håll när det gäller att propagera för modersmålets betydelse och för tvåspråkighet.


l8

aktiv och har jobbat för att fira modersmåletsdagen i Örebro. kämpat för modersmålets rättigheter och ha lika villkor som alla andra pedagoger.


l9

aktiv och har jobbat för att fira modersmåletsdagen i Örebro. kämpat för modersmålets rättigheter och ha lika villkor som alla andra pedagoger.


l10

Jag nominerar modersmålsläraren H S till ”årets modersmålslärare”. Hon är en mycket engagerad lärare. Hon är en god handledare och en förebild för eleverna. Hon visar ett viktigt engagemang i arbetet med sina elever och Hon med hennes pedagogiska och professionella insatser bidrar väldigt mycket för barns och elevers utveckling och lärande. Hon på ett betydande sätt har bidragit till att skapa den goda miljö som krävs för att stimulera barn och ungdomar till framgångar i sitt lärande och sin utveckling inte bara i modersmål men även i andra ämne på alla skolor inom Kommunen som hon arbetar i. EN. modersmålslärare och kollega till henne EN. modersmålslärare och kollega till henne som tycker att hon har betydligt ännu flera meriter som både som lärare och som pedagog och hon verkligen förtjänar att få priset.


l11

N B är mycket duktig,har många elever på andra skolor med,hittar på nya metoder att få elever att gilla persiska klaskursen.


l12

Hej!! jag nominerar H A som jobbar som modersmålslärare i Örebro kommun han har jobbat i 20 år. Han har varit sammankallande till komittè för modersmåletsdag under 2009, 2009 för att lyfta denna dag på agendan hos allmännhet. Han har varit i press och argumenterande för modersmål och två språkighet. MVH// modersmålslarare S Z, Västerås -------------------------------------------------------------------------------- Uppgradera till en ny och säkrare version av Windows Live Messenger!


l13

Jag föreslår att_H SH_som arbetar som modersmåls lärare i Albanska på grundskolor och på Väggagymnasiet i Karlshamn ska få priset som Årets Modersmålslärare. därför att: LÄRAREN H SH ÄR EN DUKTIG, KUNNIG OCH OMTYCKT LÄRARE. HON ÄR EN GOD OCH HÄRLIG MÄNNISKA, HON ÄR FÖREBILD FÖR MÅNGA ELEVER. HON ÄR RESPEKTFULL TILL ALLA OCH ÄR RESPEKTERAT AV ALLA ELEVER, FÖRÄLDRAR OCH AV ANDRA LÄRARE OCKSÅ. HON ÄR ALLTID GLAD OCH POSITIV. JAG tycker också att LÄRARE SOM H SH BORDE FINAS FLER I VÅRA SKOLOR OCH 1000% FÖRTJÄNAR HON PRISET SOM ÅRETS MODERSMÅLSLÄRARE.


l14

Han är duktig, ambitios och verkligen gillar sitt jobb, han är bra på att samarbeta med andra och dessutom har mycket bra pedagogiska tanker kring modersmålet.


l15

H förtjänar priset för att hon är en duktig lärare. Hon har jobbat i över tio år och hon har visat stora resultat i arbetet med elever, både som lärare och som förebild.


l16

Jag skulle vilja nominera min kollega M K. Han är en väldigt aktiv och engagerad lärare i albanska från Borlänge. Han har skrivit i tidningar om modersmålets avgörande vikt för identitet, självförtroende, tagit kontakt med rektorer, politiker, varit och redovisat i Barn- och Utbildningsnämnden. Han har utvecklat och lagt mycket sin tid och krafter att modersmålsundervisningen i Borlänge blir ännu bättre. Varje år organiserar han det kända seminariet "Integration, tvåspråkighet och modersmål". Han jobbar med elever på ett väldigt inspirerande för andra lärare sätt. Han har bland annat skapat med eleverna från olika årskurser Kosovas karta med trä, jord och cement med städer och kommuner som träpussel. Han organiserar utflykter, olika arrangemang och har varit t.o.m. med sina elever i hemlandet. Just nu jobbar han med en dokumentärfilm som ska användas i undervisningen i Sverige.


l17

Jag tror att han har gjort dena bästa till våra barn, nu har han i modermålundevisning nästan 78 barn-elever från årkurs 1-9 och den läörarenb som var före hade bara 5 eller 6 elever. Barnet trivs så bra, har lärt så mycket i albanska, läser albansk literatut, dem har utbildgag en barn grup som skapa radio program för albansk närradion radio dituria, skriver dikterna i albanska och svenska för den albansk tidskriften D som är äggare S D. Det har stor betydelse aoim han ska vara den bästa lärarten i år. Vi behöver sona lärare i hemspråket. Han har gjort att vårea barn trivs så bra med modersmålet i albanska, har gjort en studiobesök i Svensk radio i radio hyset i Stockholm med 14 elever i Radio hyset, har besökt Astrid Lindgren värdet med 65 albanska barn och Univereum i Göteborg med 60 albanska elever. Det är en bra motivstion till våra barn att fäölja undervisningern i albanska i Brämhult kommun i Borås stad